You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Se încarcă...

Cântar feroviar dinamic EVO TRAPPER

METALIC
HEAVY DUTY

În cele ce urmează, este prezentat cântarul feroviar dinamic FLINTAB EVO TRAPPER, complet echipat, inclusiv interconectarea tuturor echipamentelor electronice.

Sistemul electronic de cântărire descris permite cântărirea boghiu cu boghiu, în mers, a vagoanelor de cale ferată încărcate cu produse solide, cuplate într-o garnitură de tren, trase sau împinse,

în conformitate cu conditiile de viteză impuse. Sistemul de cântărire prezentat asigură un grad înalt de robustete și fiabilitate, eliminarea completă a întretinerii mecanice a receptorului de sarcină, cerinte de întretinere practic nule, toate acestea datorită constructiei simplificate și a componentelor electronice cu fiabilitate verificată fabricate în GERMANIA.

Fără lucrări de turnare beton in situ.
  • Calitătile remarcabile ale unei constructii complet metalice, robustă și suplă
  • Model de "top"

DATE TEHNICE

Număr de module 1
Lungime platformă de cântărire 8.2m: 2m [inactiv] + 4.2m [activ] + 2m [inactiv]
Metoda de cântărire Boghiu cu boghiu
Clasa de exactitate Cântărire dinamică: clasa 0.5 pentru vagoane conform OIML R106
Cântărire dinamică: clasa 0.2 pentru trenuri conform OIML R106
Diviziune 50kg
Capacitatea maximă 60000kg
Domeniul de cântărire 6000..60000kg
Celule de cântărire RC3-30t-C4, RC3-40t-C4
Senzori de proximitate Inductivi (IP67)
Cutie de însumare IP66
Sens de cântărire BI-directional
Număr de vagoane maxim 40 vagoane
Viteză tren în timpul cântăririi 0.2 .. 10km/h
Durata de functionare continuu: 24 ore pe zi, 7 zile pe săptămână
Număr maxim de trenuri înregistrate 100
Transmiterea datelor de la terminal de cântărire către statia PC operator Wireless, compatibil IEEE 802.11b/g și IEEE 802.11n draft 2.0
Temperaturi de operare Platformă: -40..+60°C
Platformă: -40..+60°C
Celule de cântărire: -40..+80°C
Electronică: -10..+40°C
Umiditate relativă (fără condens): 40..80%
Tensiune de alimentare ~230Vca ±10%, 50 Hz ±2%
Putere electrică max. 450VA

GENERALITATI:

Cântarul feroviar dinamic FLINTAB EVO TRAPPER se așază direct pe infrastructura de piatră spartă a căii ferate, fără a fi necesară excavarea unei gropi. Acest lucru implică următoarele avantaje:
  • Constructie modulară (două sau mai multe module)
  • Nu sunt necesare niciun fel de fundatii complicate; nu e necesar să se toarne fundatii de beton
  • datorită constructiei “SLIM LINE” adâncimea de așezare a cadrului pe infrastructura căii ferate este la numai 34cm sub NST (nivel superior traversă)
  • cadrul este o constructie monolit
  • cântarul este fabricat și asamblat în conditii controlate în fabrică
  • cântarul este testat și calibrat în fabrică
  • conceptia modulară permite livrarea cântarului complet asamblat și cablat, gata de așezare pe infrastructura feroviară normală
  • toate părtile, inclusiv celulele de cântărire sunt accesibile de la nivelul solului (nu necesită întretinere)

CERINTE LOC PENTRU MONTAJ

  • rectiliniaritatea părtilor laterale ale ambelor șine ale cântarului și abaterile suprafetelor superioare ale ambelor șine ale cântarului trebuie să respecte cerintele FLINTAB;
  • treseul trebuie să nu aiba nicio curbă sau deviatie pe o lungime de 30m fată de fiecare parte a cântarului;
  • dacă locul de montaj este supus la inundatii, acesta va fi asigurat cu sistem de drenaj pentru a preveni partial sau total inundarea cântarului;

LUCRĂRI PREGĂTITOARE NECESARE

  • șinele și traversele sunt eliminate pe o lungime egală cu lungimea cântarului;
  • balastul de cale este excavat (acolo unde este cazul) până la atingerea nivelului de nisip; nisipul trebuie să fie curat (fără a fi impregnat cu păcură, ulei etc.); balastul de cale trebuie să fie refăcut în conformitate cu reglementările feroviare;
  • cântarul se așază peste balastul refăcut la cota indicată;
Sistemul electronic de cântărire FLINTAB nu are părti în mișcare și este ușor de calibrat conform reglementărilor OIML.
Sistemul de cântărire identifică automat locomotiva, boghiurile vagoanelor, directia trenului, numărul de vagoane, viteza fiecărui vagon, dată de început și de sfarșit a procesului de cântărire, toate acestea fără interventia operatorului.

Starea procesului de cântărire este transmisă în timp real către opratorul aflat la distantă, acesta putând interveni oricând în timpul procesului de cântărire, atunci când viteza de deplasare nu este respectată sau când se fac manevre nepermise pe cântar (accelerarea sau frânarea trenului pe cântar, oprirea trenului în timpul procesului de cântărire și schimbarea sensului de mers) etc.
Sistemul de cântărire măsoară masa fiecărui boghiu, masa fiecărui vagon și masa totală a convoiului/ trenului, excluzând în mod automat locomotivele. Măsurarea masei se face din mers, tractând sau împingând vagoanele peste platforma de cântărire până la o viteză maximă de deplasare în timpul cântăririi de 12km/h.

Capacitatea maximă este de 60t pe boghiu, iar clasa de exactitate pentru cântărirea dinamică este clasă 1 pentru vagoane și clasă 0.5 pentru tren, conform OIML R106/1993. Sistemul de cântărire poate realiza cântăriri statice conform OIML R76-1/1992, având clasa de exactitate III.

NOTA: Cântarul feroviar dinamic FLINTAB nu necesită cale ferată de “by-pass” pentru trenurile care nu se doresc a fi cântărite.

CONFIGURATIE SISTEM

Toate echipamentele electronice din componenta sistemului de cântărire dinamică sunt de fabricatie germană. Sistemul este compus din:
  • platformă de cântărire
  • sistem electronic de identificare a vagoanelor
  • sistem de semnalizare vizuală a procesului de cântărire
  • indicator digital de cântărire pe care rulează programul de cântărire
  • statie PC pe care rulează un program special de operare de la distantă și de gestionare a cântăririlor
Structura platformei de cântărire EVO TRAPPER este metalică cu grinzi (componentă activă de cântărire) montate pe o fundatie complet metalică și robustă care se instalează direct pe infrastructura de piatră spartă a căii ferate, fără lucrări de turnare beton.
Structura de rezistentă a grinzilor de cântărire este considerată cea mai bună structură suport de grinzi “I” (extended steel I-beams), design recomandat ca fiind “the best practice” de cele mai competente autorităti internationale în domeniile transporturilor și al constructiilor de drumuri și poduri (cântarul feroviar fiind asimilat cu o structură-pod).
De asemenea, design-ul platformei FLINTAB exclude spatii închise în care umiditatea excesivă poate initia procese de coroziune dinăuntru spre exterior.
Grinzile de cântărire sunt montate într-un cadru metalic din profile U și închise cu un labirint astfel încât să nu pătrundă accidental material (balast, etc.) al infrastructurii căii ferate.
Fiecare grindă este așezată pe câte două celule de cântărire, câte una la fiecare capăt, iar ambele grinzi de cântărire sunt conectate între ele prin câte un brat de moment la capetele fiecărei grinzi. Această constructie permite grinzilor să lucreze independente fără a fi exact la același nivel.
Note: Comparativ cu structurile rigide montate pe o fundatie de beton, care impun ca toate cele patru puncte de sprijin să fie la același nivel, avantajul cântarului feroviar dinamic EVO TRAPPER, cu montare la suprafată, este că punctele de sprijin pot să nu fie la același nivel, grinzile lucrând independent una fată de cealaltă. Acesta este motivul pentru care structura poate fi montată direct pe suprafata de balast, precizia nefiind alterată de eventuala tasare a balastului. Modulele de cântărire vor fi livrate, la locatia de montaj, complet echipate cu celule de cântărire, cablate și interconectate.

Limitatoarele profesionale pentru preluarea șocurilor și jocurilor permit fixarea cu precizie a celor două șine ale cântarului, dar fără a afecta în vreun fel procesul de cântărire în regim dinamic a vagoanelor pentru orice viteză de rulare permisă.

Celule de cântărire

Celulele de cântărire FLINTEC GERMANIA sunt celule de cântărire RC3 montate în kit-uri de montaj de constructie specială. Designul unic al celulei de cântărire și ansamblul mecanic de transmitere a greutătii prin conceptul revolutionar de self-aligning ROCKER COLUMN conduc la o introducere excelentă a sarcinii și dimensiuni minime ale kit-ului de montaj.

Sarcina se transmite de la grinzile de cântărire la celulele de cântărire prin paharele celulelor. Acestea fac ca sarcina să se aplice corect celulelor de cântărire și, de asemenea, permite dilatările termice în grinzile de cântărire. Fiecare celulă este echipată cu un cablu ecranat, etanșat complet ermetic printr-o presetupă etanșă sticlă pe metal, utilizată în medii industriale, cu grad de protectie IP68/IP69K. Cablurile de la cele patru celule de cântărire sunt conectate într-o cutie de însumare montată în interiorul modulului de cântărire.
Cutia de însumare este realizată din FRP (fiberglass reinforced polyester), IP66, cu presetupe IP68 și contine placa de conexiuni echipată standard cu eclatori de protectie pentru șocuri electrice și silicagel pentru protectie anticondens. Tehnica de calibrare FLINTEC (în mV/V/Ω) elimină dificultătile de calibrare a colturilor (corner calibration) în sistemele cu celule de cântărire multiple, altfel, mari consumatoare de timp la verificările metrologice. Optional, RC3 este disponibilă pentru utilizarea în medii cu pericol de explozie 0, 1, 2 (gaz) și 20, 21, 22 (praf) conform EEx ia IIC T6..T4 T130°C ATEX.
Caracteristicile celulelor de cântărire FLINTEC RC3:
  • exactitate remarcabilă
  • constructie din otel inoxidabil
  • sigilare perfect ermetică
  • protectie IP68, IP69K
  • protectie la descărcări electrice: tuburi electronice cu descărcare în gaz
  • rezistentă mare de intrare: 1100 Ohm
  • certificare metrologică pentru 4000 intervale

SISTEM ELECTRONIC DE IDENTIFICARE VAGOANE

Sistemul electronic de identificare a vagoanelor constă în:
  • doi senzori inductivi duali de roti instalati fiecare la cele doua capete ale platformei de cântărire
  • o cutie de jonctiuni pentru cei doi senzori inductivi
  • un modul de conversie care are un amplificator electronic de semnal pentru senzori de roti, un formator de impulsuri și un simulator pentru semnale senzori de roti (pentru teste în regim de service)
Senzorii inductivi de roti, pentru identificarea rotilor vagoanelor, sunt duali - marca TIEFENBACH GERMANIA, astfel că cele două perechi de senzori inductivi permit:
  • numărarea directională a axelor vagonului
  • determinarea sensului de deplasare a trenului
  • măsurarea vitezei de deplasare a boghiului pe platforma de cântărire
  • detectarea schimbării sensului de mers a vagonului (în acest caz procesul de cântărire se anulează automat)
Avantajele principale ale acestor senzori inductivi de roti sunt:
  • detectează fără contact roata de la max. 45mm pe verticală
  • nu necesită ajustare pentru întreaga sectiune de uzură a șinei și a rotii (max. 50mm)
  • șina nu este în niciun fel afectată prin atașarea senzorului
  • semnalul de răspuns este în timp real
  • nu are restrictii de temperatură (-30..+60°C)
  • nu necesită întretinere (service la 750000h)
  • au dimensiuni mici
Acești senzori de roată monitorizează trecerea vagoanelor peste platforma de cântărire, comandând începerea și sfârșitul procesului de cântărire al fiecărui boghiu în parte. Cutia de jonctiuni face legatura între cei doi senzorii de roti și modulul electronic care prelucrează cele patru semnale electrice.
Pentru a amplifica semnalele electronice transmise, senzorii inductivi se conectează la un modul de conversie. Acesta realizează amplificarea și formatarea semnalelor. Ieșirile digitale ale modulului de conversie sunt conectate la intrările digitale ale modulelor de I/O ale indicatorului digital de cântărire IT8000ET, unde sunt comparate intre ele ca fază pentru determinarea sensului de deplasare și a pozitiei rotilor pe receptorul de sarcină.

Indicator digital de cântărire SysTec GERMANIA IT8000ET

  • Certificare: certificat de examinare CE emis de PTB GERMANIA, organism notificat în Uniunea Europeană
  • Material carcasă: otel inoxidabil
  • Afișaj alfanumeric: 5,7” color
  • Interfata de comunicatie standard: Ethernet
  • Interfata digitală: 4 IN/OUT digitale izolate optic
  • Procesare rapidă de semnal: până la 800 citiri/s
  • Calibrare: digitală, prin meniu dedicat
  • Tastatură 62 taste: On/Off, Sum, Zero, Tare, Print, Function, alfabetice, numerice
  • Filtre electronice reglabile pentru atenuarea semnalelor oscilatorii de la platforma de cântărire sau a oricăror alte semnale parazite. Deplasare limitată a punctului de zero pentru compensarea deviatiilor provocate de depunerea pe platformă a zăpezii, noroiului sau a depunerilor accidentale
  • Diagnosticare: de la distantă prin Ethernet
  • Protectie date stocate: prin parolă sistem și parolă supervizor
  • Configuratie și optiuni: flexibilitate datorită conceptului modular
  • Integrare: sistem de operare Linux cu server web integrat
Indicatorul digital de cântărire (IDC) are certificat CE si realizeaza până la 800 citiri/s ale celulelor de cântărire, pentru citirea exactă a masei boghiului aflat în mișcare, conform algoritmilor de citire în timp real. IDC are functia de aducere automată la zero pentru a compensa abaterile din cauza acumulării de noroi, zăpadă etc. pe platforma de cântărire. Aceasta functie este anulată automat în timpul procesului de cântărire.

Indicatorul digital de cântărire IT8000ET primește și prelucrează semnalul primit de la celulele de cântărire și semnalele primite de la senzorii de cale. Prin prelucrarea acestora concomitent obtine, memorează, afișează, tipărește și transmite prin interfata Ethernet, către statia PC, rezultatele procesului de cântărire.

Programul de cântărire, care rulează în IDC, realizează cântărirea dinamică a garniturii de vagoane, cântărind fiecare boghiu în parte și calculează masa fiecărui vagon și masa totală a trenului, vitezele de deplasare, etc. Acesta păstrează în memoria IDC datele corespunzătoare procesului de cântărire pentru întregul tren și comunică cu imprimanta operatorului prin intermediul interfetei Ethernet. Transmiterea de date de la terminalul de cântărire este wireless, folosindu-se un acces point Ethernet industrial ADVANTECH cu puterea de 26dBm si cu antenă încorporată directională de 8dBi, care asigură o conexiune sigură de date pentru mediul industrial. Conexiunea wireless este securizată folosind cele mai noi tehnologii de criptare. Folosind protocoalele STP,WMM si IGMP, se asigură o conexiune wireless fiabilă.

Statie PC și imprimantă

Configuratia medie a pietei, cu sistem de operare preinstalat:
  • Procesor 2.0GHz
  • Memorie 2.0GB
  • HDD 20GB
  • Monitor cu rezolutie nativă 1280x1024 sau 1440x900
  • Interfată serială tip RS232/USB sau o interfată ethernet TCP/IP
  • Sistem de operare Microsoft Windows XP SP3, Microsoft Windows Vista SP1 sau Microsoft Windows 7
  • Imprimantă laser alb-negru HP LaserJet PRO P1102

Software

Sistem software de management al tranzactiilor comerciale:
  • Operare ușoară pe bază de ferestre, meniuri și liste
  • Monitorizare în timp real a greutătii
  • Tipărire, inclusiv vizualizarea notelor de cântărire emise
  • Gestiune date de cântărire cu emitere note de cântar și salvarea acestora în baze de date (dată, oră, TARA, BRUT, NET, produs, etc.)
  • Raportare tranzactii comerciale pe perioade selectabile de timp
  • Protectie împotriva intentiei de utilizare frauduloasă a datelor de cântărire

Pachet de protectie electrică suplimentară EEP

  • Priză cu eclatori și sigurante rapide pentru protectie la supratensiuni și șocuri electrice în reteaua de alimentare
  • Sursă de tensiune neinteruptibilă UPS minim 500VA
  • Prelungitor cu prizele necesare sistemului în ansamblu

DESCRIEREA SISTEMULUI DE CÂNTĂRIRE

  • Asocierea între numărul de ordine al vagonului unui tren/convoi (ale cărui date de cântărire au fost achizitionate și prelucrate de sistemul de cântărire prin terminalul IT8000ET) și seria unică a vagonului;
  • Gestionarea trenurilor aflate în așteptare, în operare, finalizate și anulate;
  • Gestiunea cronologică și sistematică a tichetelor de cântar din baza de date;
  • Programarea trenurilor cunoscute ce vor fi cântărite automat;
  • Cântărirea automată a trenurilor care tranzitează cântarul feroviar și salvarea separată a trenurilor programate și a trenurilor neprogramate;
  • Resincronizarea automată a terminalului de cântărire cu baza de date de pe statia PC/server, în cazul întreruperii conexiunii de date;
  • Semnalizarea parametrilor de stare în timpul desfășurării procesului de cântărire;
  • Tipărirea tichetelor de cântar pe tren/vagon și a rapoartelor detaliate pe perioadă de timp, firmă, produs, etc.
OPERAREA LOCALĂ
Operarea terminalului de cântărire se poate face:
a. Local: de la interfata alfanumerică a IDC;
b. De la distantă: prin interfata Ethernet a IDC;

Local, operatorul este ghidat prin interfata color intuitivă a terminalului IT8000ET.
Datele se introduc prin tastatura touchscreen a terminalului IT8000ET. Operatiile tipice de cântărire folosind interfata IDC sunt:
  • Selectare tastă functională „START” de la tastatură
  • Introducere ID operator
  • Introducere serie tren
  • Pornire proces de cântărire
  • Sistemul cântărește toate vagoanele și afișează datele de cântărire
  • Sistemul oprește cântărirea
  • Este tipărit tichetul de cântar (tipărire automată activă)
  • Datele sunt transmise către statia PC
  • Sfârșitul procesului de cântărire; sistemul așteaptă următorul tren
Datele de cântărire pentru fiecare tren sunt salvate automat în memoria de tip FIFO a terminalului de cântărire. Trenul cântărit iese automat din starea de operare. În functie de rezultatul cântăririi, el trece la trenuri finalizate sau la trenuri anulate (accesibile din submeniul “Inregistrări”). În cazul trenurilor finalizate se actualizează corespunzător valorile pentru fiecare vagon din componenta trenului. La actionarea tastei functionale „ANULARE” operatorul anulează manual trenul în operare. Desfășurarea în bune conditii a operatiei de cântărire este semnalizată de un sistem de semnalizare (girofar, semafor, afișaj exterior alfanumeric, etc.) pozitionat în dreptul platformei de cântărire, conform optiunii alese.
OPERAREA LA DISTANTĂ
Programul de cântărire instalat pe statia PC permite gestionarea trenurilor aflate în așteptare, în operare, finalizate și anulate. Programul permite cântărirea vagoanelor (plin și gol) din componenta trenurilor aflate în operare, acestea putând fi grupate în convoaie pentru manevră.
Programul de cântărire permite două moduri distincte de operare:
  • Operarea pe tren
  • Operarea pe convoi
La un moment dat, nu poate exista decât un singur tren sau un singur convoi în operare. Convoaiele pot fi părti ale unui anumit tren sau o înșiruire de vagoane pline/goale din unul sau mai multe trenuri aflate în operare. Fiecare convoi va fi cântărit o singură dată pentru determinarea valorilor de TARA/BRUT ale vagoanelor din componentă. Aceste vagoane sunt caracterizate de seria de vagon, seria de tren din care provin și de numărul cântăririi (poate fi la prima cântărire - C1 - sau la a doua cântărire - C2 -). Convoiul este caracterizat de numărul de vagoane, de pozitia locomotivei și de ID-ul convoiului (generat automat de sistemul de cântărire pentru fiecare cântărire în parte).
Fiecare tren este caracterizat de seria de tren și de lista vagoanelor din componentă. Ordinea vagoanelor nu este importantă deoarece fiecare vagon este identificat prin seria de vagon. După ce fiecare vagon este cântărit de două ori - plin și gol - se va emite un tichet de cântar pe tren ce va cuprinde lista tuturor vagoanelor identificate după numărul lor, valorile de BRUT/TARA/NET. La tipărirea tichetului de cântar, ordinea vagoanelor în componenta trenului va fi cea corespunzătoare introducerii lor.
După ce se finalizează cântărirea plin/gol pentru fiecare vagon - identificat cu seria de vagon - din componenta unui tren (în afară de vagoanele anulate de operator care apar implicit cu valoarea zero la TARA și BRUT), acest tren poate fi trecut de către operator la trenuri finalizate. Se poate tipări tichet de cântar doar pentru trenurile finalizate și care au toate câmpurile obligatorii completate. Dacă toate vagoanele din componenta unui tren în operare sunt finalizate și nu se dorește recântărirea niciunui vagon, operatorul poate trece trenul selectat la trenuri finalizate apăsând butonul „Finalizare”. Trenurile anulate sunt acele trenuri care, din diferite motive, nu mai pot fi cântărite. Trenul selectat poate fi anulat de operator apăsând butonul „Anulare”.

Note:

  • Seria de vagon se va introduce complet pentru evitarea erorilor de operare; programul de cântărire va verifica corectitudinea seriei de vagon;
  • Rapoartele/situatiile statistice pot fi generate de pe statia PC a operatorului sau de pe orice statie PC din retea care are acces la baza de date a programului de cântărire.

FOTOGRAFII

Acest site web folosește cookie-uri. Continuarea navigării constituie acceptul dumneavoastră. Citește mai mult...