You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Se încarcă...

Alegerea unui cântar cu “GREUTATE”

Cântarele joacă un rol crucial în eficienta și integritatea proceselor logistice. Totuși, alegerea unor cântare ieftine - fie importate din tări cu costuri reduse, fie fabricate cu dorinta pretului cel mai mic - poate să ascundă capcane și riscuri subestimate care pot afecta serios beneficiarul/cumpărătorul.

O iluzie a economiei

Cântarele ieftine pot oferi o iluzie a economiei initiale, dar pretul redus adesea reflectă calitatea inferioară a componentelor și a tehnologiei de productie. Acest lucru se transpune adesea printr-un impact negativ asupra eficientei operatiunilor logistice.

Durată de viată limitată / Riscuri neașteptate

Materialele de calitate inferioară și procesele de productie precare pot duce la o durată de viată mai scurtă a cântarelor ieftine. În mediul exigent al transporturilor și al manipulării constante, acest aspect poate deveni o sursă majoră de probleme și costuri neprevăzute.

Costuri ascunse ale mentenantei - un dezavantaj copleșitor

Chiar dacă initial costul poate fi redus, cântarele ieftine pot implica costuri semnificative pentru mentenantă ulterioară. Componentele slabe și nevoia frecventă de reparatii pot duce la cheltuieli neașteptate, eclipsând economiile initiale.
Și mai grav, o deteriorare majoră a structurii cântarului (exemplu: cântarele pentru autocamioane) în situatia prematură a oboselii/uzurii fizice a materialului (vezi săgeata* platformei sub sarcina maximă) poate determina necesitatea înlocuirii totale și achizitionării unui cântar nou.
Nota *Săgeata platformei – vezi glosar la sfârșit articol
În lumina acestor riscuri, investitia initială în cântare de calitate superioară poate părea mai înteleaptă.
Cumpărarea după un studiu minutios și bine documentat, axată pe durabilitate și performantă, experienta, capacitatea și calitatea de productie a fabricantului, calitatea componentelor electronice, poate asigura integritatea și fiabilitatea procesului de cântărire pe termen lung și eficienta operatiunilor logistice.
Evaluarea atentă a costurilor pe termen lung și a beneficiilor este esentială pentru a evita capcanele ascunse ale cântarelor ieftine !

Studiu de caz / Exemplu cântar cu “GREUTATE”

Greutatea mare (masa) proprie a unui cântar rutier este mult mai mult un avantaj, decât un dezavantaj !
Greutatea proprie mare a unui cântar rutier poate aduce mai multe avantaje, în special în ceea ce privește performanta și durabilitatea acestuia. Iată câteva dintre aceste avantaje:
  • Durabilitate crescută: Cântarele rutiere cu o greutate proprie mai mare sunt adesea mai robuste și rezistente la uzură. Aceasta le conferă o durată de viată mai lungă și necesită mai putină întretinere în timp.
  • Stabilitate îmbunătătită: Greutatea mare a cântarului rutier contribuie la stabilizarea acestuia pe teren. Această stabilitate este crucială pentru măsurători precise și consistente, mai ales în cazul vehiculelor mari și încărcăturilor grele.
  • Reducerea vibratiilor: Greutatea proprie suplimentară poate absorbi și reduce vibratiile cauzate de traficul rutier sau alte perturbatii din mediul înconjurător. Acest lucru contribuie la obtinerea unor rezultate de cântărire mai precise.
  • Rezistentă la conditii ambientale: O greutate mare poate ajuta cântarul rutier să reziste mai bine la conditiile de mediu precum vântul puternic, temperaturile extreme,coroziune. Această rezistentă sporește fiabilitatea măsurătorilor, indiferent de conditiile meteorologice. Este important să subliniem că avantajele mentionate depind, în mare măsură și de calitatea generală a constructiei cântarului rutier (calitatea metalului/betonului, sablare, sudură, vopsire etc.)
  • Precizie îmbunătătită: Cu o fundatie solidă și o greutate proprie crescută, cântarul rutier are șanse mai mari de a furniza măsurători precise și consistente, eliminând fluctuatiile nedorite care ar putea apărea în cazul unor cântare mai ușoare.
  • Rezistentă la interferente: Greutatea proprie mai mare poate contribui la reducerea interferentelor externe, cum ar fi vibratiile și mișcările solului, care pot afecta negativ precizia măsurătorilor în cântarele mai ușoare.
  • Stabilitate în timp: Cu o greutate proprie mare, structură și materiale de calitate, proiect de executie conceput cu cele mai bune maniere de business în atentie, cântarul rutier poate rămâne stabil și functional pe termen lung, având o rezistentă mai mare la uzură și degradare în comparatie cu cântarele mai ușoare.
    FLINTAB, cu satisfactie, poate prezenta nenumărate cazuri de cântare rutiere ce au trecut elegant peste speranta de viată de 25 de ani

Dezavantajele unui cântar cu “GREUTATE”:

  • Costuri de instalare: un cântar rutier mai greu poate necesita fundatii și suport structural
    mai robust la instalare, implicând costuri initiale mai ridicate și un proces mai complex.
  • Transport și manipulare: Transportul și manipularea unui cântar cu masa proprie mare pot fi mai dificile și mai costisitoare, necesitând echipamente și metode de transport specializate.
    Vă dorim și sugerăm să apreciati corect decizia achizitionării unui cântar cu “GREUTATE” și să nu subestimati capcana pretului cel mai mic !
  • GLOSAR:
    Cu seturi comparabile de electronică și servicii conexe, platforma de cântărire este prima care face diferenta. Platforma de cântărire este „emblema” întregului sistem.
  • CLC C DTA R DIN 8119 1045
    CLC (Concentrated Load Capacity) este un indicator industrial recunoscut international și este valoarea specificată de către producătorul de cântare rutiere (iar în SUA măsurată și verificată în cadrul testelor metrologice) care definește capacitatea sarcinii concentrate maxime a grupurilor de axe pentru care a fost proiectată platforma cântarului rutier. CLC măsoară abilitatea de a cântări sarcini concentrate în suprafete relativ mici ale platformei cântar. O valoare mare a CLC determină o durată mare de viată cu păstrarea intactă a performantelor metrologice. O valoare mică a CLC duce la o economie de metal de 15..30%.
  • SF – Factor de sigurantă
    Factor de sigurantă (Safety Factor) In calculele de proiectare, se utilizează rezistente admisibile raportate la rezistenta de rupere a materialului. Acest raport, numit factor de sigurantă SF, măsoară intensitatea traficului pe platforma unui cântar rutier.
  • FEA – Analiza elementului finit
    FEA (Finite Element Analysis) măsoară factorii critici de stres în mod virtual pe fiecare componenta a structurii de rezistentă în cele mai defavorabile conditii de incărcare a cântarului, obtinând astfel zonele cu potential mare de risc de distrugere sau cu grad de uzură prematur. Analiza elementului finit permite optimizarea consumului de metal/beton necesar fabricării platformei de cântărire fără a afecta rezistenta sa și plasează structura în domeniul cert de securitate tehnică și durată mare de viată.
  • f – Săgeata platformei
    Săgeata platformei sub sarcina maximă: „f” măsoară rigiditatea este masurată prin săgeata platformei sub sarcina maximă și oboseala cumulată a metalului determinată de deformările elastice repetate ale structurii de rezistentă reprezintă un factor determinant al duratei de viată a podului. Săgeata real măsurată a unei platforme trebuie specificată și garantată de producător.
  • H – Inăltimea platformei
    O înăltime mică a deck-ului, cunoscută ca structură „low-profile”, determină rampe joase și scurte, optimizând spatiul în care se amplasează platforma.
    La polul opus, cu o economie de metal de 15..30%, o înăltime mare a deck-ului practic dublează înăltimea și lungimea rampelor, cu costuri mari de constructie și risipă de spatiu.
Acest site web folosește cookie-uri. Continuarea navigării constituie acceptul dumneavoastră. Citește mai mult...